القائمة الرئيسية

الصفحات

 اسكريبت "عوض القلب"


ريم صالح

_انا عايزه اخرج

_مش فاضي يمريم

كشرت

_يعني ينفع مراتك حببتك تقولك خرجني تقولها كده

بلامبالاه _ اه ينفع

ابتسمت بشر وشديت اللاب ال بيشتغل عليه ودخلت الاوضه وقفلت الباب وقولت

_مش هتاخد اللاب غير لما تخرجني

_مريم كفايه هزار عندي شغل مهم

_انا ولا الشغل ي محمد

_مريم الشغل طبعا

فتحت الباب اديته اللاب وقولت

_خلي الشغل ينفعك بقا يحبيبي 

قفلت الباب ف وشه 

وبعد خمس دقايق لقيته بيخبط

_مريم افتح الباب بالله عايزه انام 

_مفيش نوم هنا يعسل روح نام ف أوضه الأطفال 

_بقا كده 

_اه كده 

_بصوت عالي مريم قولتلك افتحي مش عايز اتعصب عليكي 

فتحت الباب ودخلت انا اوضه الأطفال 

ضميت رجلي وخبيت وشي بإيدي وبدأت اعيط 

_مريم انا اسف حقيقي عندي ضغط ف الشغل وعليت صوتي عليكِ انتِ انا اسف 

كملت عياط ومبصيتش ليه

_عارف انك بتخافي م الصوت العالي بس ده غصب عني

شال ايدي من على وشي ومسح دموعي وقالي 

_مش بحب اشوفك بتعيطي تعالي 

حضني وانا بدأت أزيد ف العياط 

_شش خلاص يحبيبي حقك علي قلبي انا اسف 

طب اعمل اي عشان اصالحك 

انا مستعد اعمل اي شيء يرضيكي 

طلعت من حضنه مسحت دموعي بكف ايدي وقولت 

_اي شيء اي شيء 

هز راسه بمعنى ايوه 

_حيث كده بقا ف انا عايزه اروح مكتبه واجيب كل الكتب ال كتباها ف النوت بتاعي 

_بس احنا كده هنفلس يمريم 

كشرت _خلاص مش عايزه حاجه 

كنت لسه همشي 

شدني لحضنه 

_ده انا عيوني ل مريوم بكره بإذن الله هننزل نشتري كل ال انتِ محتاجاه 

_تسلم عيونك يجميل انت 

________________

تخيلوا معايا كده الكتب ال انا عايزها 

كنت كاتبه اسمها عندي بقالي فتره كبيره حقيقي من الوقت ال بدأت فيه قراءه من وقتها وانا كل كتاب يعجبني أو روايه اكتب اسمها عندي 

عشان ابقا اقرأها مع زوجي قره عيني 

وها أنا حققت ده وانهارده رايحين نشتري الكتب دي 

_مريم يحبيبي انتِ متأكده انك عايزه تقرأي كل ده 

_اه مالك مستغرب ليه 

_لأنهم كتير وكده هتلاقي وقت منين 

_انا معملش اكل ونقعد نقرأ دول انا وانت 

انت تعرف ان انا حقيقي كنت مستنيه اليوم ده من زمان 

_ال هو 

_اني اقرأ كتبي ورواياتي المفضله مع قره عيني 

_وبسكدا

_وبسكدا

________________

وبكدا نكون خلصنا الروايه التالته 

_كفايه بقا يمريوم ونكمل بكره 

_انت زهقت 

_الحقيقه اه 

مش معقول يمريم نقرأ كل ده يعني 

_ انت مبقتش تحبني 

_مين قال كده 

_لأنك مش هتكمل معايا الروايه 

شد مني الروايه وقعد كمل 

_اشطر كتكوت يولاد 

ميلت راسي على كتفه واحنا بنقرأ 

_تعرف ان انا بحبك جدا 

عدل التيشيرت وقال

_عارف عارف 

_بطل نرجسيه بقا 

حقيقي بحبك انت العوض الجميل من ربنا 

ربنا عوضني بيك عن كل ال حصل ف حياتي 

_وانا كمان بحبك يجميل انت 

مسكت كف ايديه وحطيت ايدي عليها 

وقولتله

_ليه كف الرجاله بيكون أكبر من كف الستات

حاوط كف ايدي بين ايديه 

_عشان نحتويكم كده 

منذ مجيئك إلى عالمي الكئيب بدأت أزهر. 

ريم صالح|همج لطيف

author-img
للكِتَابةِ فِي فُؤادِي مَسكَّنٌ، كمَا الرّوحُ فِي اَلجَسَد تَسْكُنُ.

تعليقات

التنقل السريع