القائمة الرئيسية

الصفحات

اسكريبت "لا ترى نفسك بعين من تحب بل من يحبك"

اسكريبت "لا ترى نفسك بعين من تحب بل من يحبك" 


ريم صالح

_هتخرجي معايا

_لا واطلعي واقفلي الباب

_مش هطلع غير لما تقومي معايا

صرخت فيها _ قولتلك اطلعي بره

لقيتها اتخضت وحضنتني

_بسم الله عل قلبك حتى يهدأ

قعدت معايا تقرألي قرآن وانا نمت

____________

لما صحيت لقيتني لسه ف حضنها

_انتِ بخير دلوقتى يحبيبي

_انا مش بخير ومش عارفه اكون بخير

مش متخيله انهم بعدوا عني اأنا بحبهم بالله مش عارفة ليه بعدوا مش فاكره اني عملت ليهم شئ  مش كويس 

ابتسمت وقالتلي

_يحبيبي هما ال خسروا قلب طيب زيك انتِ جميله بكل شيء فيكِ

_ انا تخينه والخمار زي ما قالولي مكبرني

شديتها و وقفت قدام المرايه شايفه الحبوب ال ف وشي

شايفه الهلات السوده انا وحشه 

عشان كده بعدوا عني 

_ انتِ أجمل ما رأت عيني بالنسبه لوزنك ف انتِ مش تخينه خالص لو حابه تخسي حبه صغيرين ف انا معاكى

انتِ جميله بالهلات والحبوب دي

بصيت ل نفسي ف المرايا بعد ما قالتلي كدا

لقيتني فعلا جميله لو جربنا نشوف نفسنا ب عيون ال بيحبونا هنلاقي اننا أجمل شخص حتى بعيوبنا ال بيحب مش بيشوف عيوبك محتاجين أشخاص ف حياتنا يحبونا من كل قلبهم حتى لو فينا كل عيوب العالم هيفضل موجود معانا مش هيتخلي عننا

انا صحابى سابوني عشان تخينه ملقيتش حد يتقبل عيوبي قبل مميزاتي غير ريهام صحبتي ال فضلت معايا ف الحزن و الفرح الصحاب رزق وانا ربنا رزقني ريهام

___________

بعد اليوم ده انا قررت اخس مش عشان حد عشاني انا ومتخليتش عن خماري و ال شجعني ريهام

_ اي الجمال ده يجميل

اللهم بارك الخمار حلو فيكى بشكل لايوصف

تعرفي يمريم انا لو عندي اخ كنت جوزتك ليه

_ بجد يريهام انا جميله

_جدا جدا

وبعدين يست مريم احنا مش لابسينه عشان شكلنا احنا لبسنا الخمار طاعه ل ربنا ونحمي نفسنا تعرفي ان الخمار فرض

قال الله تعالى وَقُلْ لِلْمُؤْمِنَاتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِهِنَّ وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَلْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلَىٰ جُيُوبِهِنَّ وَلَا يُبْدِينَ زِينَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ...} [المؤمنون: 31]، وقوله ﷻ: {يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَىٰ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللهُ غَفُورًا رَحِيمًا} [الأحزاب: 59].

ف انتِ خلي نيتك انك لابساه عشان ترضى ربنا وبس

_فهمت فهمت

_اشطر كتكوت

ريم صالح|همج لطيف

author-img
للكِتَابةِ فِي فُؤادِي مَسكَّنٌ، كمَا الرّوحُ فِي اَلجَسَد تَسْكُنُ.

تعليقات

التنقل السريع