القائمة الرئيسية

الصفحات

اسكريبت "حب الصدفة"

دعاء ايمن جلال


يا انسه هو انا هو انا ممكن اقعد هنا 

وتقعد ليه هنا من قله الاماكن ان شآء الله 

براحه عليا هما خمس دقايق بس والله 

عايز اي يعني فيهم 

طب اقعد الاول يرضيكى افضل واقف كده 

لا يخويا اتفضل 

انا كنت شفتك بتيجى المكتبه هنا كتير وبتحبى تقعدى فى المكان دا بالذات

ايوا وانت مالك يعني انت مراقبنى كمان  

ههههه لا والله اصلى بااجى هنا كتير فخدت بالى منك

ايوا يعني انا اعمل اي 

متعمليش انا كنت حابب اتعرف عليكي بس 

نعم نعم يخويا ودا بتاع اي ان شآء الله 

يا انسه مالك مبراحه عليا شويه وتاكلينى ههه

ليه شايفنى اي عشان اكلك قوم امشى وبلاش فضايخ فى المكتبه 

مش قصدى حاجه والله انا شايف قمر طالع فى النهار 

ودى اي كمان انت بتتغزل فيا ياروح طنط 

روح طنط يا اختااااى ياختاااى يا نيله بختك يا فوزى

هههه اي اتجننت 

يعني يوم متعجبنى واحده تطلع دبش يحزنك يافوزى

هههههه لا بجد ضحكتنى 

منا واخد بالى اي الضحكه اللى تهبل دى هيييييخ

مين تقصدنى انا مين قول تانى كده

حبنا عشقنا هههههه

اي يعم حيلك انت هتاخد عليا

وهو انا اطول اخد عالقمر بس وكمان دمك شربات هيييييه 
يووووووه بقا متكسفنيش 

هههه انتى دبش بس حته عسل

خلاص ياعم كفايه 

طيب انا اسمى مهاب وانتى اسمك اي

تشرفت بيك انا ميان 

اي الاسم الجميل دا بس 

هههه شكرا

اوك يلا سلام همشى انا 

طيب خليكى شويه 

انا اتاخرت كده هلحق امشى

طيب هنتقابل تاني 

مش عارفه ممكن يلا سلام

سلام يا عنيا هتوحشينى لحد مشوفك تانى ههههههههه 

ميان عندها 21سنه تالته كليه تربيه نوعية وبتحب القرأه ودايما بتروح المكتبه تقراء كتب ورويات وهيا شخصيه بتحب الحياه جداوبتحب التجمعات العائليه وصحابها اما مهاب عندو25سنه خريج كليه تجاره شغال في شركه محاسب وبيحب القرأه و كل يوم بعد الشغل بيروح المكتبه يقراء فى حدود ساعه كده وفى مره من المرات لفت انتباهه وحده بتقعد فى ركن هادى فى المكتبه دايما كانت ملامحها جميله وهاديه فضل كل ميروح يفضل يتفرج عليها وهيا قاعده وبدأ يعجب بيها وبقا يروح عشان يشوفها لحد مفمره قرر انو يكلمها وبالفعل راح كلمها بس هيا كانت بتتخانق معاه وبعد متكلم معاها شويه حس براحه اتجاها حتى لو كان كلامها دبش هههه 

عند ميان
بعد ممشيت وسابتو فضل قلبها يدق وكانت فرحانه ومش عارفه هيا ليه فرحه كده مع انو حد متعرفهوش ويمكن مش هتقابلو تانى ورجعت البيت وبعدها على طول كلمت صحّبتها تحكيلها اللى حصل  

ميان: الوووو يا ايوش 
ايوش: الوووو ياروحى ميان: عامله اي 
ميان انا الحمدلله بخير انتى عامله اي فى حاجه حصلت معايا انهارده كنت عايزة احكيهالك
ايوش: انا بخير يا روحي احكى بسرعه اوعى تكونى عملتى مصيبه هههههههه 

ميان: مصيبه مين يشيخه انتى تعرفى عنى الكلام دا 

ايوش: ههههه ربنا يستر 

ميان انهارده وانا فى المكتبه فى واحد جيه كلمنى وكان عايز يتعرف عليا

ايوش: وانتى عملتى اي يمصيبه

ميان: ههههه عيب عليكي اديتو شويه كلام زى الفل

ايوش: انتى هقوليلى ههههههه وعملتى اي 

ميان:اتكلمنا شويه بس اي واد ملوش حل عليه عيون بنى يخرابى ولا الغمزات ولا كمان لما يضحك يالهوووووى قلبى الصغير مش متحمل بس اي اديتو شويه كلام زى الفل هههههههه بس يستى

ايوش: ياختاااى عليكى هتموتينى هههههههه 

 ميان: يلا بقا مفيش حاجه تاني الحق انام شويه يمكن احلم بيه ههههههههه 

 ايوش: قريب هتموتينى مجلوطه هههههههه

ميان: يلا سلاموز يا حبيبتي 

ايوش: سلام

عند ميان 
فضلت افكر فيه شويه ونمت وعدت الايام وساعات كنت بشوفه وعدت الايام وبدات احبه وكنت باخد بالى انو بيبصلى كتير ولحد يوم مجيه كنت قاعده بقرأ زى كل ولقيته جيه قعد وفضل يبصلى ويضحك و
مهاب: القمر قاعد وحدو ليه
ميان: عادى بقرأ مع نفسي 
مهاب عامله اي 
 ميان: الحمدلله بخير 
وفضلنا نتكلم شويه واخد رقمى وبدانا نتكلم وعدت الايام وجيه في يوم 

مهاب: ميان كنت عايز اقولك حاجه 
ميان: اتفضل 
مهاب: انا بحبك 
ميان: اه
مهاب: اي اه 
ميان عادى اقول اى 
مهاب: قولى اللي حساه
ميان: وانا كمان 
مهاب انتى كمان اي 
ميان: ها بحبك 
مهاب: اي دا بجد اللى انا سمعتو
ميان: اه 
 مهاب لا انا مش مصدق انا هطير من الفرحه 
 ميان: هههه صدق بقا ياروحي 

وعدى عاليوم دى ايام وشهور وجيه فى يوم كلمنى 

مهاب: عامله اي يا قلبي 
ميان: بخير يا روحي انت عامل اي 
مهاب: انا بخير طول منتى بخير 
ميان: ربنا يخليك ليا يارب 
مهاب: يارب كنت عايزه اقولك حاجه 
ميان: قول 
مهاب: انا عايز رقم بباكي عايز اقابله 
 ميان: ليه 
مهاب: هشتكيله منك ههههههه اكيد هطلبك منو هيكون ليه يعني يا روحي 
ميان: بجد مش مصدقه 
بجد ياروحي اخير هتبقى ملكى ومعايا للابد 
 ميان: انا هعيط مش قادره بجد فرحانه اوى اخيرا هنبقا مع بعض وللابد 
مهاب: اخيرا ياروحي  

وكلم بابا ووفى بوعو واتخطبا واتجوزنا وخلفنا وبقا معانا تؤام وعيشت معاه احلا ايام وبقينا بيت صغير كلو حب وحنان ودفا

اقتباس 
عندما اتخيل تلك اللحظات الجميله التى جمعتنا ابتسم من قلبي فهذا هو حب الصدفه الحب الذى يأتى دون سابق إنذار وبدون ترتيب أو قصد منا، فيغير مشاعرنا فهو أشبه بالحب من النظره الاولى، يأتى فيسرقنا منا بدون أرادتنا، فأجمل الصدف التى قد نعيشها هي التى تجمعنا مع من نحب وتستمر معه للابد. 

دعاء ايمن جلال|همج لطيف

تعليقات

التنقل السريع