القائمة الرئيسية

الصفحات

حوار صحفي: يوسف سيد.
الصحفيه: طيف أحمد.


معانا اليوم واحد من أشهر الكُتاب الذي حقق نجاح كبير في وقت قصير جدًا دعونا نتعرف علي قصه نجاحه في مجال الكتابة وكيف وصل إلى هدفه، وماهي الأزمات اللتي مرت به في حياته.

والله انا من النوع اللي بحب افكر ب دماغي جدا وبحب اغني برضو وصوتي في القرأن روعه تمام وبعد ما اكتشفت ان صوتي ف القرأن حلو بسم الله ماشاء الله لقيت نفسي اعد كده وبفكر في كلمات متركبه علي بعض ف لقيت نفسي بألف حجات كده وها كذا 


نتعرف بيك:

يوسف سيد 

من سوهاج 

16 سنه


ما هو لقبك وماهو سبب اختيارك له؟

هو لقبي الغول يعني ع اسم عيلتي 


ماهي موهبتك ومتي اكتشفتها؟

اكتشفتها هنا قريب بعد تلاوت القرأءن الكريم ومع حفظ بعض السور 


لماذا اخترت ذلك المجال بالتحديد؟

انا مخترتهوش دي من عند ربنا يعني انا اكتشفته وكنت اعد بدندن وكده 


متي بدأت مسيرتك نحو موهبتك؟

بدأت من فتره قريبه 


ما الشيء المميز بك كونك كاتب عن باقي الكُتاب؟

اني يعني مبحبش اجيب حاجه من السوشيال يعني في كتاب بتستعان بجوجل وكده وانا يعني انا وبكتب بطلع المشاعر والاحاسيس 


ماهو سر نجاحك واستمرارك؟

والله انا سيبها ع ربنا نجحت او لا الله واعلم اهو ومكملين ممكن في نجاح والله اعلم 


هل واجهتك صعوبات؟وكيف تغلبت عليها؟

والله الصعوبات كتير من اصحاب وكده لاكن الاهل بيشجعوني دايما وكمان اقول نصيحه---متبصش لاي حد يهبطك ويقولك انت مش هتنجح دول غيرانين منك ----عشان كده انا مش متبع كلام حد عشان هما غيرانين


من كان الداعم الرئيسي لك؟

امي ⁦،ربنا يحميكي يقلبي 


ماهي اهم انجازاتك اللتي حققتها؟

طلعت مسرح مرتين هنا قريب من سعت ما اكتشفت الموهبه الجميله دي 


ماذا تفعل لتنمية موهبتك؟

تفكير دائم انشاءلله ونحقق الاحسن ومن نجاح لنجاح عشان ننمي العقل والتنشيط انشاءلله 


هل تود تقديم الشكر لشخص معين؟

امي برضو ربنا يخليها ليا دي يعني بتشجعني في كل حاجه ربنا يخليها ليا يارب 


ماذا تنصح الكُتاب المبتدئين ؟

كملو واستمرو انشاءلله لعله خير لكم واكتبو في شئ حسن وخلق الاحترام ولا تسئو احد 


ما رأيك في الجريده؟

جمله جدا ، شكرا لحضرتك يا استاذه طيف


وفي الختام نشكرك علي هذا الحوار اللطيف ونتمني تحقيق ما تتمنى.



طِيف أحمد|هَمَج لَطِيف

تعليقات

التنقل السريع