القائمة الرئيسية

الصفحات

 حوار صحفي: شهد أحمد 

الصحفية: صفية نورالدين 

في كل يوم تشرق شمس الإبداع مبددة ظلام اليأس ومسقط ستار الاختفاء ليظهر لنا شخص وهاج بموهبة فريدة لنكون أولى محاطات انطلاقته في أي بقاع العالم كان. 

أعطنا نبذة تعريفية موجزة عنك؟
أنا الكاتبه شهد أحمد حسين 
طالبه في كليه أداب جامعه حلوان
بدئت كتابه وانا ف2اعدادي ودخلت المجال من سنتين

ما هي موهبتك و أنجازاتك فيها إلى يومنا هذا؟ 
الكتابه؛ شاركت ف كذا كتاب ورقي وإلكتروني وبعمل تنسيق داخلي للكتب الالكترونيه وملفات ال word وال pdf وديزاينر. 

مَن كان الداعم الأول لك الذي آمن بتفردك؟
أنا في بداية الموضوع وداعمتني والدتي بعدها. 

ما هي الصعوبات التي أعاقتك منذو البداية؟ وكيف تمكنت من التغلب عليها؟ 
المجال كان مليان ناس بتسرق الكتابات وناس بتسرق مجهود الواحد غير وجود دور نشر مزيفه، برغم كده الحمدلله قدرت اتخطي شئ زي ده هو اه بصعوبه ولكن في نهاية المطاف قدرت. 

أخبرنا عن بداية اكتشافك لهذه الموهبة؟
كنت بكتب عاديوانا فاضيه جمل بسيطه جدا، واحده واحده مع دحولي المجال الجمل بدئت تبقي عميقه وغلمعني موزون وخدت كورسات عشان اقدر اقول علي نفسي كلمة كاتبه. 

نود أن نطلع على شيء من أعمالك؟ 
أكيد طبعا، كنت أشراف علي كتاب وريقات عابره وده نزل المعرض السنادي، وشاركت في كتب ورقيه زي: 
سيلا_روچيندا_هدنه_وكتب الكترونه _وحوش علي هيئة بشر
حروف الموت

كلمة تود أن تقدمها للجريدة؟
شكرا علي الحوار اللطيف ده

اشكرك على رقي ردودك و أتمنى لك دوام التألق والأزدهار. 

الصحفية| صفية نورالدين. 

جريدة | همج لطيف.

تعليقات

التنقل السريع